Managed Servicecontract: wat is het verschil met een SLA?
Het Managed Servicecontract, hoe verschilt dat van een traditionele Service Level Agreement (SLA)? Veel van onze klanten waarderen de goede support die we bieden, maar zoeken naar meer begeleiding door onze engineers.
Dat is mogelijk met een Managed Servicecontract. We gaan een belangrijke stap verder, door je te helpen met meer dan tot aan de VPS server. Op die manier gaan we bij VPSserver graag een stap verder dan veel andere leveranciers, die alleen support bieden op het moment dat het niet werkt.
Verschillen met een SLA
We zetten 3 verschillen voor je op een rij, tussen het Managed Servicecontract dat je bij ons kunt afsluiten en de traditionele SLA:
- Hulp bij het OS
- Actieve monitoring
- Hulp bij bouwen en gebruiken
Hulp bij het OS
Heb je een probleem met het Operating System (OS) op de VPS server? Dat kan heel vervelend zijn, vooral als het daardoor niet (meer) lukt om er gebruik van te maken. Binnen een traditionele SLA is het helaas niet mogelijk om daar samen met de leverancier naar te kijken. Tenminste, dit maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst.
De support is er ‘tot aan’ de VPS. Het OS draait daar op en is dus net een stap te ver. In de praktijk zullen wij onze klanten graag helpen waar dat mogelijk is, maar beter is het om een Managed Servicecontract af te sluiten. Er is dan meteen een VPSserver engineer beschikbaar, die meekijkt naar wat er aan de hand is en het vakkundig voor je oplost.
Actieve monitoring
Binnen een traditionele SLA kun je rekenen op support als er iets aan de hand is. Tot op dat moment ben je zelf verantwoordelijk voor de goede werking, en bijvoorbeeld om in de gaten te houden of er problemen beginnen te ontstaan.
Voor klanten met een Managed Servicecontract monitoren we de VPS. We houden bijvoorbeeld de bereikbaarheid en het verbruik van resources in de gaten. Klanten ontvangen van ons een melding op het moment dat er iets aan de hand is, of lijkt te zijn. En treedt er een probleem op? Vaak zien we dat al eventjes aankomen, om je te waarschuwen voordat dit echt vervelend wordt.
Hulp bij bouwen en gebruiken
Ten derde kun je op basis van een Managed Servicecontract rekenen op hulp bij het bouwen en gebruiken van de VPS server, om er alles uit te halen wat er voor uw organisatie in zit. Dat is binnen een traditionele SLA helaas niet het geval, waardoor je de expertise op dat gebied zelf in huis dient te hebben of elders dient in te winnen.
VPSserver support met SLA
Heb je voor jouw organisatie behoefte aan meer dan een traditionele SLA? Dan is ons Managed Servicecontract een uitstekende oplossing. Het is jouw VPSserver support met een SLA, zodat we ook op de VPS mee kunnen kijken en je daar kunnen helpen met problemen en sluimerende zaken.
Wil je een Managed Servicecontract afsluiten, daar meer over weten of heb je andere vragen? Neem contact met ons op, dan vertellen we je er graag meer over.