Heeft u vragen? Bel (0316) 200 500

Veelgestelde vragenOm uw vraag zo spoedig mogelijk te kunnen beantwoorden, vindt u de meest voorkomende vragen terug op onze website. Dit zijn vragen over alle situaties waar u bij ons mee te maken krijgt. Van de administratie tot en met de technische vragen over een VPS. Mocht uw vraag hier niet tussen staan, dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen. Uiteraard zullen wij dit overzicht vernieuwen en aanvullen om u zo snel mogelijk te kunnen helpen. Alvorens u contact met ons opneemt, verzoeken wij u om eerst de lijst met veelgestelde vragen door te nemen.

Mocht u zelf aanvullingen hebben voor de lijst met veelgestelde vragen, dan vernemen wij die uiteraard graag. Wij zullen deze -na het beantwoorden- dan toevoegen aan deze lijst.

Administratie

  • Hoe kan ik mijn contract opzeggen? Via onze servicepagina bij bestellingen & diensten kunt u het contract wijzigen. Het is mogelijk om per einde contract op te zeggen of per direct. De resterende kosten binnen het contract zullen worden gefactureerd.
  • Hoe wordt een VPS server gefactureerd? De basisprijs van een VPS server betaald u elke keer vooraf. De uitbreidingen van de server worden altijd achteraf gefactureerd, omdat u de configuratie tijdens de maand kunt aanpassen. Hierdoor kunnen wij, vergelijkbaar met een telefoonrekening, een eerlijke berekening maken voor uw server. Nadat een contract is verlopen zal u dus ook nog een eindafrekening ontvangen, voor de uitbreidingen van de laatste maand in het contract.
  • Ik heb nog tegoed, wat kan ik hiermee doen? Met het openstaande tegoed kunt u facturen betalen. Wanneer het bedrag te laag is om een factuur te voldoen kunt u tegoed bijstorten, om de factuur alsnog te voldoen met tegoed. Wanneer u voldoende tegoed heeft zal de factuur automatisch worden afgeschreven bij een herinnering van de factuur.
  • Kan ik automatische incasso activeren bij jullie? Automatische incasso aanvragen is mogelijk via onze servicepagina. Hiervoor kunt u gaan naar instellingen, om vervolgens te kijken bij factuurinstellingen. Het formulier voor automatische incasso kunt u hier aanvragen.

    Let er hierbij op dat u alle gegevens invult en dat u een geldig legitimatiebewijs meestuurt.
  • Kan ik mijn e-mailadres wijzigen voor facturen? Het e-mailadres voor de facturen kunt u eenvoudig via de servicepagina wijzigen. Het is hierbij ook mogelijk om meerdere e-mailadressen op te geven waar een kopie van de factuur heen gestuurd wordt. Dit doet u bij instellingen, om vervolgens voor factuurinstellingen te kiezen.
  • Ontvang ik contract herinneringen voor mijn producten? Wanneer u een aflopend product heeft versturen wij meerdere herinneringen met de mogelijkheid om het contract te verlengen. Hier kunt u ook kiezen om het contract niet te verlengen. De herinneringen worden vanaf 1 maand voordat het contract verloopt verstuurd.
  • Op welke manier kan ik betalingen voldoen? Facturen kunt u voldoen met iDeal, PayPal, overboekingen en automatische incasso.
  • Versturen jullie herinneringen voor de facturen? Wij versturen inderdaad herinneringen van de facturen, zodat deze niet over het hoofd worden gezien en u eerst wordt herinnert voordat er diensten worden opgeschort.
  • Waarom moet ik tegoedstorten wanneer ik een server bestel? De VPS servers worden bij ons automatisch aangemaakt, waardoor er helaas veel fraude wordt gepleegd. Om deze reden vragen wij een betaling van de server, zodat wij deze fraude zoveel mogelijk kunnen tegengaan.
  • Wanneer ontvang ik de factuur voor mijn server? Wij factureren twee keer per maand. Op de 1e en op de 15e van elke maand. Daarnaast factureren wij de uitbreidingen van de server achteraf, omdat u de mogelijkheid heeft om dit tijdens de maand te wijzigen. Hierdoor kunnen wij een eerlijke berekening maken.
  • Welke contractperiodes hanteren jullie? Bij VPS servers kunt u zelf de contactperiode selecteren. Dit is mogelijk vanaf een maand contract tot en met een 3 jarige contract.

    Voor domeinnamen en SSL certificaten geldt dat deze minimaal jaarlijks afgenomen dienen te worden.
  • Welke factuurperiodes hanteren jullie? De factuurperiode kunt u zelf kiezen tijdens het bestellen. Voor een VPS server kunt u kiezen uit de factuurperiode 'maand' en 'kwartaal'.
  • Worden de contracten bij jullie automatisch verlengd? Standaard worden alle contracten automatisch verlengd. Hierdoor loopt u nooit het risico dat uw server opeens is verlopen en wordt afgesloten. Op de servicepagina kunt u bij producten & contracten aangeven dat het contract niet meer automatisch verlengd mag worden.
  • Worden er kosten in rekening gebracht voor support? Wanneer u beschikt over een servicecontract heeft u recht op 30 minuten support. De beveiliging en updates vallen buiten deze 30 minuten. Dit servicecontract kunt u bestellen bij een VPS server.

    Wanneer het om een storing aan onze kant gaat zullen er uiteraard ook geen kosten in rekening gebracht worden.

Algemeen

  • Hebben jullie een pagina waarop de voortgang van een storing bekeken kan worden? Voor actuele storingen kunt u kijken op http://noc.vpsserver.nl. Hier wordt altijd het laatste nieuws met betrekking tot een storing vermeld. Ondervind u een storing die nog niet wordt vermeld kunt u altijd contact met ons opnemen op 0316-200500.
  • Hebben jullie nog openstaande vacatures? Voor de meest recente vacatures kunt u kijken op onze vacaturepagina.
  • Hoeveel ervaring hebben jullie op de hostingmarkt? Sinds 2006 zijn wij actief in de hostingbranche en hebben wij veel ervaring op gedaan met verschillende producten. Met het aanbieden van VPS servers hebben wij veel ervaring en kunnen wij u goed adviseren voor een goede virtuele oplossing.
  • Kan ik bij jullie alleen VPS servers afnemen? Standaard bieden wij alleen VPS servers, domeinnamen, SSL certificaten en aanvullende software aan. Echter kunnen wij vele producten leveren die niet op de website staan vermeld. Hiervoor kunt u een offerte aanvragen of een e-mailbericht sturen naar info@vpsserver.nl.
  • Op welk telefoonnummer zijn jullie tijdens kantoortijden bereikbaar? U kunt ons bereiken op 0316-200500.

Back-ups

  • Hoe kan ik automatische back-ups instellen? Zodra u de server besteld met back-ups zullen er automatisch back-ups voor u worden ingesteld.
  • Hoe kan ik een back-up van mijn server terugzetten? De snapshot back-ups kunt u eenvoudig via het VPS beheer van de server terugzetten. Bij de schijven van de server zijn de back-ups van de server te vinden.
  • Hoelang bewaren jullie de back-ups van mijn server? Van de server worden snapshot back-ups gemaakt. Wanneer dit dagelijks gebeurd zal de oude back-up worden overschreven met de nieuwe back-up.
  • Is het mogelijk om een snapshot back-up te maken? De back-ups die worden gemaakt van de server zijn snapshot back-ups. Deze back-ups worden alleen gemaakt wanneer u back-up afneemt bij de server.
  • Is het mogelijk om op file-level niveau back-ups te maken? Dit is mogelijk. Hiervoor kunt u contact met ons opnemen, waarbij er een oplossing opmaat voor u zal worden opgemaakt.
  • Maken jullie back-ups van mijn VPS server? Er worden alleen back-ups van uw server gemaakt wanneer u back-up heeft afgenomen bij de server. Er zijn GEEN back-ups aanwezig wanneer u dit niet heeft afgenomen.

    Wij zijn niet verantwoordelijk voor mogelijk dataverlies.
  • Wat zijn de kosten voor back-ups? €0,08 per GB

Domeinnamen

  • Hoe kan ik de DNS records wijzigen van een domeinnaam? In het domeinbeheer kunnen de DNS records worden beheerd van een server. Dit is alleen mogelijk wanneer u gebruik maakt van onze nameservers (dns1.vpsserver.nl, dns2.vpsserver.nl, dns3.vpsserver.nl).
  • Hoe kan ik de token opvragen voor een domeinnaam? Een domeinnaam die bij ons is besteld staat in uw domeinbeheer. In dit domeinbeheer kunt u per domeinnaam de token opvragen, zodat deze domeinnaam verhuisd kan worden.

    Let er wel op dat u ook een opzegging indient voor domeinnaam wanneer deze bij ons wordt weg verhuisd.
  • Hoe kan ik een verhuizing aanvragen? Wanneer u voor een domeinnaam een domeincheck uitvoert zal deze aangegeven dat de domeinnaam vrij of bezet is. U kunt vervolgens op bestellen klikken, zodat u de optie krijgt om een token in te geven.

    Voor sommige extensies, zoals .EU, is het niet altijd noodzakelijk om een token op te geven, u kunt dan gewoon door klikken en er zal dan een e-mailbericht naar de huidige houder worden gestuurd.
  • Hoeveel domeinnamen kan ik registreren? Er zit geen beperking op het aantal domeinnamen dat u kunt registreren bij ons.
  • Kan ik een domeinnaam aan jullie DNS toevoegen? Bij het domeinbeheer op de servicepagina is er een tabblad met ‘reseller mogelijkheden’. Hier kunt u domeinnamen toevoegen aan onze nameservers die niet bij ons geregistreerd zijn.
  • Kan ik eigen nameservers instellen? Bij het domeinbeheer op de servicepagina is er een tabblad met ‘reseller mogelijkheden’. Hier kunt u uw eigen domeinnaam toevoegen, zodat u deze als eigen namservers kunt gebruiken (dns1.uweigendomein.nl, dns2.uweigendomein.nl, dns3.uweigendomein.nl).
  • Welke extensies kan ik allemaal bestellen? Kijk voor het meest actuele overzicht van extensies en prijzen bij onze domeincheck.

Servicepagina

  • Hoe kan ik een contract wijzigen/verlengen? Op uw servicepagina kunt u bij bestellingen & diensten alle contracten die op dit moment heeft inzien. Hier is het mogelijk om het contract aan te passen of te verlengen. Het contract kan bijvoorbeeld ook worden opgezegd per einde contract of per direct.
  • Hoe kan ik een factuur direct online betalen? Op uw servicepagina heeft u de mogelijkheid om bij ‘facturen’ alle facturen in te zien. Hier kunt u ze ook direct online voldoen, met iDeal of PayPal. U kunt ook kiezen om een overboeking te doen o.v.v. het factuurnummer. Het zal echter enkele werkdagen duren voordat dan de betaling is verwerkt.

    U kunt ook een aanvraag indienen voor automatische incasso.
  • Hoe kan ik mijn VPS server aanpassen? Op de servicepagina kunt u uw VPS servers beheren. Hier kunt u de configuratie ook naar beneden of naar boven toe aanpassen.
  • Kan ik mijn e-mailadres wijzigen voor facturen? Het e-mailadres voor de facturen kunt u eenvoudig via de servicepagina wijzigen. Het is hierbij ook mogelijk om meerdere e-mailadressen op te geven waar een kopie van de factuur heen gestuurd wordt. Dit doet u bij instellingen, om vervolgens voor factuurinstellingen te kiezen.
  • Kan ik mijn e-mailadres wijzigen voor nieuwsbrieven? Het e-mailadres voor de nieuwsbrieven kunt u eenvoudig via de servicepagina wijzigen. Dit doet u bij instellingen, om vervolgens voor nieuwsbriefinstellingen te kiezen.
  • Waar kan ik een supportticket aanmaken? Zodra u inlogt met uw account is er op de servicepagina een onderdeel ‘tickets’. Hier kunt u een ticket aanmaken, waarna deze in behandeling genomen zal worden.
  • Waar kan ik het formulier vinden voor automatische incasso? Op de servicepagina moet u naar instellingen gaan, waar vervolgens een tabblad aanwezig is voor automatische incasso. Wanneer u al betaalt middels automatische incasso staan hier de gegevens weergegeven waarmee de incassering gedaan wordt.
  • Waar kan ik mijn facturen inzien? Op uw servicepagina heeft u de mogelijkheid om bij ‘facturen’ alle facturen in te zien. Hier kunt u ze ook direct online voldoen, met iDeal of PayPal. U kunt ook kiezen om een overboeking te doen o.v.v. het factuurnummer.
  • Waar kan ik mijn huidige contracten inzien? Wanneer u inlogt bent kunt u op uw eigen servicepagina de producten en contracten in zien. Dit kan bij ‘producten & contracten’.

VPS servers

  • Kan ik de configuratie van mijn server nog aanpassen? Via de servicepagina is het mogelijk om de configuratie van de server te wijzigen. Dit zal automatisch voor de juiste periode op de factuur verschijnen, waardoor u bijvoorbeeld voor 1 dag 2048MB geheugen kunt gebruiken.
  • Kan ik een extra IP adres voor mijn server aanvragen? Bij het beheer van uw VPS server is het mogelijk om tot en met 9 extra IPv4 adressen aan te vragen. Hierdoor kunt dus over 10 IPv4 adressen beschikken. Het is daarnaast mogelijk om tot maximaal 50 gratis IPv6 te beschikken.

    Let er hierbij wel op dat de server zal herstarten bij het toekennen van een IP adres.
  • Kan ik een firewall instellen voor mijn server? Via het VPS beheer op uw servicepagina kunt u ook de firewall van de server beheren. Hier kunt u de standaard regel instellen en ook losse regels aanmaken. Standaard staan alle poorten open op de server.
  • Kan ik een SSL certificaat bestellen voor mijn server? Via onze website kunt u SSL certificaten bestellen, dit kan op onze SSL certificatenpagina.

    Er dient ook een extra IP adres te worden afgenomen voor het SSL certificaat. Bij een VPS server kunt u deze op de servicepagina aanvragen.
  • Kan ik later mijn besturingssysteem nog wijzigen? Het is mogelijk om uw besturingssysteem te wijzigen met de ‘herinstallatie’ functie. Hierbij zal uw huidige data verloren gaan.
  • Kan ik mijn root/admin wachtwoord van de server resetten? Op de detailpagina van de server is het mogelijk om de gegevens van de server in te zien. Hier kunt u ook het wachtwoord van de server resetten.
  • Kan ik mijn VPS server beheren? Op uw servicepagina is er ook een VPS beheer gedeelte. Hier kunt u de server volledig beheren. De mogelijkheden die u o.a. heeft zijn; afsluiten, herstarten, opstarten en de serverconfiguratie wijzigen. Hier zijn ook verschillende statistieken beschikbaar en kunt u de back-ups en de firewall beheren.
  • Kunnen jullie software installeren op mijn server? De software die u op onze website kunt bestellen installeren wij eenmalig kosteloos. Alle andere software kunnen wij ook voor u installeren. De tijd die wij hiermee bezig zijn zullen in rekening gebracht worden, waarbij wij rekening houden met een eventueel servicecontract dat is afgenomen.
  • Mijn server is gecrasht en ik heb geen back-up, wat nu? De server kan opnieuw worden geïnstalleerd met een kale installatie van het door u gekozen besturingssysteem. De data zal verloren zijn, omdat er geen back-up beschikbaar is van uw server.
  • Ondersteunen de servers IPv6 IP adressen? Het is mogelijk om tot 50 gratis IPv6 adressen aan te vragen. Wilt u gebruik maken van meer IPv6 adressen dan kunt u hierover contact opnemen.
  • Op wat voor een omgeving staat mijn VPS server? De VPS server omgeving is een omgeving met losse servers voor de rekenkracht (hypervisor) en de opslag. Hierdoor wordt de opslag, oftewel domme data, gescheiden. Voor de opslag wordt er gebruik gemaakt van Dell EqualLogic en voor de hypervisors wordt er gebruik gemaakt van Supermicro hardware. De EqualLogic servers zijn uitgerust met 15K RPM SAS schijven.

    Mocht er een hypervisor uitvallen zullen de VPS servers op die hypervisor automatisch worden overgezet op een andere beschikbare hypervisor, waardoor er geen tot weinig downtime wordt ervaren.
  • Waar kan ik de gegevens van mijn VPS server vinden? Op onze servicepagina kunt u het VPS beheer gedeelte vinden. Hier staan de details weergegeven van de server, waaronder de logingegevens. Het is ook mogelijk om vanuit deze pagina het wachtwoord van de server te resetten.
  • Welke besturingssystemen kan ik kiezen? De besturingssystemen inclusief de prijzen die wij hiervoor rekenen kunt u terug vinden tijdens het samenstellen.
  • Welke hardware wordt er gebruikt voor de VPS server omgeving? Er zijn een drietal verschillende mogelijkheden om uw omgeving op te zetten. Namelijk Normal (SSD Caching), Premium (SSD Caching) en SSD (ZeusIOPS Enterprise). De eerste twee platformen hebben een doorvoersnelheid van minimaal 500 MB per seconde, SSD gaat tot 700 MB per seconde.

    Voor de opslag wordt gebruik gemaakt van SuperMicro arrays, aangesloten op een 10GBit netwerk.
  • Worden er back-ups gemaakt van mijn server? Wanneer u bij de server back-up afneemt zullen er back-ups aanwezig zijn. Deze zullen niet aanwezig zijn als dit niet wordt afgenomen. Wij adviseren altijd om back-up af te nemen, omdat u anders een risico loopt op dataverlies. Wij zijn niet verantwoordelijk voor mogelijk dataverlies.
  • Worden er kosten in rekening gebracht voor support? Wanneer u beschikt over een servicecontract zullen er geen kosten in rekening gebracht. Dit servicecontract kunt u bestellen bij een VPS server.

    Wanneer het om een storing aan onze kant gaat zullen er uiteraard ook geen kosten in rekening gebracht.

De Voordelen

  • Onbeperkt Dataverkeer!
  • Schijfsnelheid tot 2250 MB/s
  • Leessnelheid tot 1000 MB/s
  • SSD VPS meteen online
  • Kant en klare templates

1000+ tevreden klanten

  • Autotaalglas
  • Monuta
  • AMI kappers
  • SuperKeukens